Fondsenwerver gezocht

Wil je je kennis inzetten voor een beter huisdierenwelzijn in Nederland? Wij zoeken voor 32 uur per week een allround fondsenwerver die zich richt op het werven, behouden en upgraden van leden en donateurs. Tevens verwerf je fondsen via nalatenschappen, major donors en de institutionele markt. 

Jouw taken

  • Je begeleidt straatwerving, telemarketing, e-mailings en (online) campagnes
  • Op basis van trends en ontwikkelingen in de markt ontwikkel je fondsenwervende concepten voor kansrijke doelgroepen waarbij het converteren van de bestaande contacten naar leden voorop staat
  • Je ontwikkelt en implementeert concrete customer journeys voor verschillende groepen leden/donateurs, die de tevredenheid verhogen, lidmaatschappen verlengen en het aantal opzeggers beperken
  • Je begeleidt de CRM-databasemigratie en bent verantwoordelijk voor goede vastlegging van het relatiemanagement en van schenkingsovereenkomsten
  • Je ontwikkelt en geeft uitvoering aan een plan voor het identificeren, werven en binden van potentiële major donors
  • Je legt proactief, creatief en professioneel contact met bedrijven, netwerken en vermogensfondsen waarmee je langdurende relaties opbouwt en waarbij je fondsaanvragen indient
  • Je helpt bij het verbeteren en fondswaardig maken van de activiteiten van de Sophia-Vereeniging
  • Je bewaakt het budget en bent verantwoordelijk voor een juiste (financiële) rapportage van behaalde resultaten
  • Je draagt zorg voor nalatenschappenwerving en -afhandeling
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitzetten van fondsenwervende advertenties, o.a. middels Google AdWords
  • Je draagt zorg voor analyse en optimalisatie van het gebruik van en de conversies op de website en andere digitale media
  • Je zet je kundigheid en enthousiasme in om de organisatie wervingsbewuster te maken

Jouw kennis en ervaring

  • Je hebt een hbo/universitaire opleiding in een commerciële richting afgerond (fondsenwerving, marketing, commerciële economie)
  • Je hebt 3-5 jaar ervaring in fondsenwerving/marketing, bij voorkeur op het gebied van leden- en grote giftenwerving
  • Je hebt ervaring met direct marketing, face-to-facewerving, databasemarketing en online media
  • Je hebt marktkennis en bent in staat om verschillende doelgroepen op potentieel en kansen te beoordelen
  • Termen als customer journey’s, lead generation en conversietrajecten zijn jou zeer bekend
  • Ervaring met databasemigraties, fondsaanvragen en nalatenschappenwerving en -afhandeling is een pre
  • Je hebt kennis van en ervaring met Google Analytics, Google Adwords, SEO en SEA

Jouw profiel

  • Je hebt affiniteit met huisdierenwelzijn en de identiteit en doelstellingen van de Sophia-Vereeniging
  • Je bent een proactieve, resultaatgerichte en enthousiaste relatiemanager en marketeer. Je bent professioneel en representatief en maakt gemakkelijk contact met verschillende type mensen op diverse niveaus die je inspireert om bij te dragen aan het beschermen van huisdieren
  • Je gaat planmatig met gevoel voor kwaliteit en sensitiviteit te werk
  • Je bent een veelzijdige, flexibele uitvoerder die van aanpakken weet. Met jouw overtuigingskracht en probleemoplossend vermogen weet je creatief, snel en doelgericht om te gaan met beperkte middelen en een beperkt budget
  • Je bent een teamspeler die graag het initiatief neemt en die collega’s mobiliseert en motiveert om fondsenwervende doelen te bereiken
  • Je bent bereid om incidenteel buiten kantooruren te werken

Wij bieden

De Sophia-Vereeniging biedt een uitdagende spilfunctie binnen een klein team van zeven medewerkers. Ons kantoor is gevestigd in het historische stadshart van Amsterdam. Het salaris bedraagt € 2.500,- tot maximaal € 3.600,- op basis van een 40-urige werkweek, afhankelijk van opleiding, leeftijd en ervaring. Voor meer informatie over de functie neem je contact op met directeur Steffie van Horck via 020 – 623 6167. Ben je geïnteresseerd, stuur dan een bondige motivatie en een cv per e-mail naar info@sophia-vereeniging.nl onder vermelding van ‘vacature fondsenwerver’.

Deel dit artikelEmail this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+